Με αδιαφάνεια, προχειρότητα και σε βάρος της τσέπης των πολιτών σε περίοδο σκληρής ακρίβειας, η Διοίκηση Πατούλη στον ΕΔΣΝΑ πέρασε τα κρίσιμα ζητήματα των τιμολογήσεων του Συνδέσμου προς τους Δήμους για την επεξεργασία των απορριμμάτων, χθες το πρωί, σε μια άρον, άρον συνεδρίαση του ΔΣ όταν οι Δήμοι αντιμετωπίζουν οικονομική ασφυξία. Δυστυχώς ακόμη μία περίπτωση που επιβεβαιώνει τον τρόπο άσκησης Διοίκησης εδώ και τρία χρόνια της Διοίκησης Πατούλη στην Περιφέρεια Αττικής: εν κρυπτώ, σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος.
Συγκεκριμένα (μετά τη σκανδαλώδη παράταση της λειτουργίας του Αποτεφρωτήρα επικίνδυνων νοσοκομειακών αποβλήτων στην Φυλή, ως το… 2047) η Διοίκηση Πατούλη στον ΕΔΣΝΑ επέλεξε να συγκαλέσει το Διοικητικό Συμβούλιο του φορέα, την εβδομάδα μετά το Πάσχα, στις 28 Απριλίου 2022, για κρίσιμα θέματα για τους Δήμους (όπως η εκκαθάριση των εισφορών τους και το κόστος διαχείρισης του ΕΔΣΝΑ έτους 2020, η έγκριση του Κανονισμού Τιμολόγησής τους, τα αντισταθμιστικά οφέλη προς τους οχλούμενους Δήμους για το 2022 κ.λπ.) ενώ ο Νόμος ορίζει ότι οι σχετικές Αποφάσεις όφειλαν να είχαν ληφθεί τον Ιούλιο του 2021! Με 9 μήνες δηλαδή παραβίαση της νόμιμης προθεσμίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι σχετικές ογκώδεις εισηγήσεις εστάλησαν μόλις 2 εργάσιμες ημέρες πριν την συνεδρίαση.
Ωστόσο παρ’ όλη την μεθοδευμένη επιχείρηση αδιαφάνειας, τρία κρίσιμα ζητήματα για τους πολίτες έγιναν σαφή:
Πρώτον : το κόστος επεξεργασίας βρίσκεται στο υψηλότερο από ποτέ επίπεδο, εντείνοντας την οικονομική πίεση στους Δήμους και, κατ’ επέκταση, στους πολίτες, οι οποίοι είναι εκείνοι που σε τελική ανάλυση επιβαρύνονται.
Δεύτερον : επί 2 χρόνια η Διοίκηση Πατούλη, αδιαφορεί να απαιτήσει από τα ιδιωτικά ΚΔΑΥ, τα 11 εκατομμύρια ευρώ που παρανόμως έχουν παρακρατήσει και στερούν από τους Δήμους. Πρόκειται για ποσά που προέκυψαν από παράνομο και υποεκτιμημένο σε βάρος των Δήμων υπολογισμό των ανακυκλούμενων ποσοτήτων. Τα ποσά αυτά, συνολικά 11 εκατομμύρια ευρώ, η Διοίκηση Πατούλη, τα αφήνει στα ιδιωτικά ΚΔΑΥ και τα στερεί από τους Δήμους, οδηγώντας τους σε οικονομική ασφυξία.
Τρίτον : ο ΕΔΣΝΑ οδηγείται σε δημοσιονομικό εκτροχιασμό, με δεκάδες αχρείαστες απ’ ευθείας αναθέσεις και υπερκοστολογήσεις υπηρεσιών, έργων και μελετών τις οποίες πληρώνει σε εξωτερικούς Αναδόχους.
Δεν είναι άλλωστε διόλου τυχαία ότι αυτήν ακριβώς τη διαπίστωση έχει κάνει δημόσια η αρμόδια Επιτροπή Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Διαχείρισης Απορριμμάτων της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Αττικής (ΠΕΔΑ). Ενώ την ίδια στιγμή ουδεμία ουσιώδη δέσμευση χρηματοδότησης έχει πετύχει η Διοίκηση Πατούλη, ούτε στο ΕΣΠΑ ούτε στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Να σημειωθεί τέλος, ότι σε μία πρωτοφανή επίδειξη αυταρχισμού, ο Πρόεδρος του ΕΔΣΝΑ, εκ μέρους της Διοίκησης Πατούλη:
- Αρνήθηκε να κάνει ονομαστική ψηφοφορία, όπως ζήτησε η Δύναμη Ζωής. Έτσι καταμέτρησε μόνο τις αρνητικές ψήφους και καταχώρησε αυθαίρετα όλους τους υπόλοιπους συμμετέχοντες (πολλοί εκ των οποίων είχαν αποχωρήσει) στις θετικές.
- Αρνήθηκε να γίνει συζήτηση στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΔΣΝΑ τόσο για τον νέο Περιφερειακό Σχεδιασμό όσο και τον εν εξελίξει διαγωνισμό για τις νέες μονάδες με ΣΔΙΤ.
Η συγκεκριμένη διαδικασία είναι άλλη μία μεθόδευση της Διοίκησης Πατούλη στο πλαίσιο της αδιαφανούς, χωρίς διαβούλευση με τους Δήμους και τους πολίτες, σε βάρος της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος διαχείρισης των απορριμμάτων της Αττικής, εν μέσω καταγγελιών και κατηγοριών για χορό εκατομμυρίων σε απευθείας αναθέσεις και φωτογραφικούς διαγωνισμούς. Για όλους τους παραπάνω λόγους η Διοίκηση Πατούλη εδώ και 3 χρόνια αρνείται να φέρει το θέμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο, όπως ζητά η αντιπολίτευση.