Η Δύναμη Ζωής κατέθεσε σχετικό αίτημα συζήτησης
Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να κάνει μικροπαραταξιακά παιχνίδια σε βάρος της υγείας των πολιτών ειδικά στη σημερινή περίοδο πανδημίας. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να στερεί σύγχρονα μέσα μεταφοράς από τους πολίτες της Αττικής. Οι πολίτες οφείλουν να γνωρίζουν το πώς και γιατί η σημερινή Διοίκηση της Περιφέρειας δεν στηρίζει τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Στο πλαίσιο αυτό η Δύναμη Ζωής, με αίτημά της, φέρνει το θέμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο, ζητώντας να δώσει η Διοίκηση δημόσιες εξηγήσεις για το μείζον θέμα της απένταξης από το ΠΕΠ της Περιφέρειας Αττικής των 92 λεωφορείων με τα οποία θα ενισχύονταν οι αστικές συγκοινωνίες της Αττικής. Πρόκειται για σύγχρονα λεωφορεία που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην αποσυμφόρηση των μέσων μαζικής μεταφοράς ειδικά σήμερα, περίοδο επέκτασης της πανδημίας, κατά την οποία η κυβέρνηση αδυνατεί να αναλάβει σχετικές πρωτοβουλίες.
Σε μια περίοδο που η σημερινή Διοίκηση συνεχίζει να επιδίδεται στη συνήθη πρακτική της – να επιρρίπτει ευθύνες στη Διοίκηση της Δύναμης Ζωής που πήρε την πρωτοβουλία για την προμήθεια λεωφορείων και στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, οι πολίτες της Αττικής δικαιούνται να μάθουν το πως η Περιφέρεια Αττικής με ενέργειες ή παραλείψεις της νυν διοίκησης, και παρά τις προσπάθειες της Δύναμης Ζωής να αναδείξει το θέμα και να αποφευχθούν λάθος αποφάσεις, έχασε την ευκαιρία εκσυγχρονισμού των αστικών συγκοινωνιών με καινούργια λεωφορεία! Η Διοίκηση οφείλει να δώσει εξηγήσεις, όχι μέσω μονολόγων Δελτίων Τύπου, αλλά απαντώντας συγκεκριμένα στο πλαίσιο της επόμενης συνεδρίασης του αντιπροσωπευτικού συλλογικού οργάνου της Περιφέρειας, του Περιφερειακού Συμβουλίου. Γιατί καταντάει πλέον κωμικός ο ισχυρισμός ότι έφταιγε η προηγούμενη διοίκηση της Περιφέρειας που δεν πίεσε τον τότε Υπουργό Μεταφορών για να αγοραστούν τα λεωφορεία από το υπουργείο ή ότι τότε υπουργείο δεν “έβαλε πλάτη”, κοκ. Θα αναλάβει επιτέλους ο νυν Περιφερειάρχης τις ευθύνες του;
Οφείλει σαφείς απαντήσεις στους πολίτες της Αττικής επειδή πλέον κανείς δεν δικαιούται να κάνει πολιτικό παιχνίδι με τα κρίσιμα υγειονομικά ζητήματα που βιώνουν οι πολίτες τις Αττικής, που συνωστίζονται καθημερινά στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και ελλοχεύουν κινδύνους τόσο για τους ίδιους όσο και για τους εργαζόμενους σε αυτά.
Θυμίζουμε την εξέλιξη της πρωτοβουλίας της Διοίκησης της Δύναμης Ζωής:
- Στις 4.5.2017 με υπογραφή της τότε Περιφερειάρχη Αττικής, εκδώσαμε πρόσκληση (ΑΤΤ053) με την οποία καλούσαμε τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών ΑΕ (ΟΑΣΑ) να υποβάλει πρόταση με στόχο τη «Μείωση του Περιβαλλοντικού Αποτυπώματος του Στόλου Λεωφορείων του ΟΑΣΑ και τη Βελτίωση της Ποιότητας των Παρεχόμενων Υπηρεσιών των Δημοσίων Συγκοινωνιών στην Μητροπολιτική Αθήνα, μέσω του εκσυγχρονισμού ή/και της μετάβασης σε ηλεκτροκίνηση του στόλου των θερμικών λεωφορείων του». Επιπλέον, με την Πρόσκληση αυτή θα επιτυγχάνονταν η βελτίωση της δημόσιας συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης της επιβατικής ζήτησης στην Αττική αλλά και η αύξηση της ελκυστικότητας των καθαρών Μέσων Μαζικής Μεταφροάς, δράση συνολικού προϋπολογισμού 30 εκ ευρώ, με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης!
- Η ένταξη της πράξης έγινε στις 20.12.2018 και αφορούσε 80 λεωφορεία σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας ντίζελ (EURO) και 12 ηλεκτροκίνητα.
- Ο ΟΑΣΑ κατάρτισε τεχνικές προδιαγραφές και ετοίμασε τα τεύχη δημοπράτησης, προσλαμβάνοντας επί τούτω, εξειδικευμένο τεχνικό σύμβουλο και συνεργάστηκε με τον ΟΟΣΑ ως εμπειρογνώμονα για την οριστικοποίηση των τεχνικών προδιαγραφών και του τεύχους προκήρυξης.
- Όμως, αντί να προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός, αμέσως μετά τις εκλογές του 2019 η διαδικασία πάγωσε!
- Μετά από έναν και περισσότερο χρόνο απραξίας ο νέος περιφερειάρχης, Γιώργος Πατούλης, με την αριθ. 2608/9-9-2020 απόφασή του (ΑΔΑ: 6ΚΣ37Λ7-59Μ) ανακαλεί την απόφαση χρηματοδότησης του ΟΑΣΑ με 30 εκατ. ευρώ για την αγορά των καινούργιων λεωφορείων!
- Ο λόγος απένταξης που αναφέρεται στην απόφαση ανάκλησης είναι ότι:
«ο δικαιούχος έχει υπερβεί τον προβλεπόμενο στην απόφαση ένταξης χρόνο ανάληψης της πρώτης κύριας νομικής δέσμευσης κατά 50%, ενώ η εν λόγω διαδικασία δεν ολοκληρώθηκε (μη υποβολή αιτήματος Προέγκρισης Δημοπράτησης) ούτε εντός της προθεσμίας τριών (3) μηνών από την προειδοποιητική επιστολή της ΕΥΔΕΠ Περ. Αττικής».
- Είναι προφανές ότι δεν υπήρχε η δέουσα συνεργασία και το ενδιαφέρον των δύο φορέων για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής και την προάσπιση της υγείας του επιβατικού κοινού και των εργαζομένων σε αυτή την πιο κρίσιμη περίοδο για την εξάπλωση του κορωνοϊού.
- Και έτσι όχι απλώς χάνονται πολύτιμοι κοινοτικοί πόροι για τις αστικές συγκοινωνίες αλλά δεν ενισχύονται με 92 ολοκαίνουρια λεωφορεία, που σήμερα θα μπορούσαν να έχουν παραδοθεί!
Τελικά και στην Περιφέρεια Αττικής η επιτελικότητα αριστεύει μόνο στην ανικανότητα!